Vastavalt plaanitule viis 1. klassi
õpetaja Mari Sepping oma õpilastega läbi kaks avatud tundi. Esimene neist
toimus 22. aprillil ja oli pühendatud muinasjutule. Õpetaja ei kasutanud
tahvelarvuteid, küll aga muid IKT-vahendeid. Õpilaste rühmadesse jagamiseks kasutati
veebipõhist grupiloomise rakendust. Aega mõõdeti digitaalse liivakellaga.
Samuti oli pidevalt kasutuses dataprojektor, mille abil kuvati ekraanile slaididel
olevat infot.
Kõigepealt lepiti kokku rühmatöö reeglid
ja jaotati õpilased gruppidesse. Lapsed töötasid gruppides, õpetaja liikus sinna,
kus tundus abi vaja olevat. 1. klassi õpilaste kohta toimus grupitöö üsna sujuvalt.
Tunni teises pooles esitasid õpilased ise muinasjututegelasi. Kaasõpilased ja
ka õpetaja andsid tagasisidet, analüüsisid esitust ja rollisooritusi. Kahe
grupi esitused jäid järgmisesse tundi, kus õpetajatest kolleegid ei osalenud. Hiljem
tunde analüüsides saime siiski neid esitusi näha video vahendusel. Oli näha, et
õpilased olid kaaslaste vigadest õppinud ning teise korra esitused olid veelgi
paremad.
Teine õpetaja Mari avatud tund
toimus 7. mail ja selles õpiti saja piires liitmist. Tunnis kasutati erinevaid
digivahendeid: dataprojektori abil kuvati ekraanile digitaalne liivakell,
grupid moodustati vastava rakenduse abil, rühmatööde esitlemiseks kasutati
dokumendikaamerat. Kõigepealt meenutati varem õpitut ning sealt liiguti seoseid
luues edasi suuremate arvude liitmise teema juurde. Suur osa tööst toimus
tahvlil – õpilased said ise kõigi ees ülesannete lahendamist proovida ja samaaegselt
oma tegevust analüüsida, kuna häälega oma tegevust kommenteerides õpivad
õpilased oma tegevust ka sisemiselt paremini juhtima. Seejärel jaguneti
rühmadeks ning lahendati gruppides tekstülesandeid. Pärast seda esitleti oma
lahenduskäike dokumendikaamera vahendusel kogu klassile, nii et klassikaaslased
said teiste rühmade arvutusi üle kontrollida ja tagasisidet anda.
Töö käigus suunas õpetaja õpilasi
arutlema ka tekstülesannete sisulise poole, mitte ainult matemaatiliste tehete
üle. Tund lõppes „pöidlameetriga“ – õpilased näitasid pöidla asendiga, kui
lihtne või keeruline see teema nende jaoks tundus. Enamik hindas oma arusaamist
päris heaks.
Kokkuvõtteks võib öelda, et vähem
kui ühe õppeaastaga on väikesed lapsed õppinud üksteisega arvestama, üksteist
kuulama. Mõned rahutumad õpilased küll püüavad segada, aga see ei mõjuta tunni
käiku. Õpetaja valdab vabalt vastavalt vajadusele erinevaid IKT-vahendeid, mis kuulub
kaasaegse õpikäsituse juurde. Tundide vaatlejad seda tegelikkuses ka nägid. Kolleegid
said loodetavasti julgustust, et kasutada IKT-vahendeid rohkem igapäevases töös.
No comments:
Post a Comment